fbpx

Ce să mănânci dimineața în zilele de post?

Suntem în perioadă de post ortodox și așa cum știm, micul dejun este masa cea mai importantă a zilei. Pentru multe persoane, este și masa cel mai greu de organizat, mai ales dacă membrii familiei au gusturi diferite. Așadar, cum să îi împaci pe toți cu mâncăruri de post care să fie simple și rapide, cu ingrediente naturale, sănătoase și hrănitoare?
Îți propunem câteva idei pentru cel mai gustos mic dejun de post.

1. Bruschete
Un mic dejun gustos și sănătos se poate face foarte simplu cu pâine prăjită peste care adaugi o jumătate de cățel de usturoi, pui niște roșii tăiate cubulețe mici și fâșii de busuioc proaspăt. Bruschetele sunt o idee extraordinară pentru un mic dejun de post.

SORRISO

specialitati-mob

Descoperă noul tău magazin online cu produse
100% naturale, sănătoase și gustoase!

2. Guacamole
Dacă încă nu ai încercat guacamole, e cazul să o faci! Guacamole este o pastă de avocado în stil mexican, care se face fără foc și e gata în cateva minute. Ai nevoie de avocado copt, pe care să îl pasezi cu fruculița. Unii îl pasează cu blenderul, dar noi îți recomandăm să îi dai o consistență mai grunjoasă, folosind doar furculița. Apoi, amestecă în acest avocado pasat o roșie tocată mărunt (fără semințe și scursă de suc), ceapă roșie tocată cât mai mic, usturoi zdrobit, suc de lime, sare și piper. Dacă vrei, poți pune pătrunjel tocat și ardei iute, dar asta ține de preferința proprie. Pasta guacamole poate fi servită cu pâine prăjită, biscuiți sărați de post sau sticksuri de legume.

3. Smoothie
Dacă ești pe fugă și nu ai timp să-ți faci un mic dejun mai elaborat, pune în blender câteva ingrediente pentru smoothie și micul dejun e gata! Ba chiar îl poți lua la pachet, să-l bei pe drumul spre birou. Sunt o mulțime de rețete de smoothie. Poți să combini orice tip de lapte vegetal cu unele dintre următoarele ingrediente: banane, mango, ananas, căpșuni, fructe de pădure, curmale, lămâie, ghimbir, caju, nuci, unt de arahide etc.

4. Pancakes
Clătitele americane – pancakes – au luat cu avânt România în ultimii ani. O variantă simplă de clătite americane de post se poate face dintr-o cană cu lapte de soia, 1 lingură de zahăr, 2 linguri de ulei, 1 1/3 cană cu făină, 1 linguriță de praf de copt, un praf de sare și 1 linguriță de esență de vanilie. Aluatul moale trebuie să stea câteva ore înainte de a face clătitele în tigaie. Ai nevoie de o tigaie bună, care să nu lipească. Alte variante de aluaturi se pot face cu lapte de cocos și banane pasate. Servește clătitele cu dulceață, miere sau sirop de arțar, cu sau fără nuci măcinate pe deasupra.

5. Tartine dulci
O felie de pâine pe care ungi ceva dulce. Gem sau dulceață, miere, unt de arahide și fructe proaspete, unt de cocos cu struguri și sirop de arțar. E atât de simplu să nu te plictisești când mănânci!

6. Tartine sărate
Tot pâine, dar pe care să pui zacuscă, pastă de măsline, pastă de roșii uscate sau hummus. Știi cât de ușor poți să faci hummus acasă? E extrem de rapid! Iar peste tartinele cu hummus poți să pui câteva fâșii de ardei copt sau castraveți murați.

7. Budincă de chia și fructe
Ajungem din nou la laptele vegetal. Pune o lingură de semințe de chia într-un pahar, toarnă lapte peste ele, apoi așteaptă 1-2 ore să se umfle. Amestecă din când în când, ca să te asiguri că lichidul ajunge la toate semințele. Dă-i gust budincii cu banane pasate și bucățele de kiwi, portocală, măr, pară, piersici sau orice alte fructe îți plac.

8. Frigănele (fără lapte și ou)
Cele mai bune frigănele sunt cele cu ou și lapte. Nu putem să contestăm asta, orice ar fi! Dar poți să faci și unele de post. Aluatul prin care treci feliile de pâine se poate face din banane coapte bine, pasate, lapte de migdale, esență de vanilie, scorțișoară și zahăr.
Prăjește frigănelele în ulei sau unt de cocos, apoi dă frâu liber imaginației când vine vorba despre topping. Frâu liber, în limitele postului!

9. Burrito cu tofu
Ai nevoie de o lipie, o ceapă, ardei roșu, brânză tofu, salată verde și 2 ciuperci. Brânza tofu se fărâmițează și se pune la călit foarte puțin în tigaie împreună cu restul ingredientelor. Când legumele s-au înmuiat, se scot din tigaie și se condimentează cu sare, piper, după care se pune tot amestecul în lipie. Dacă vrei un burrito mai consistent, poți adăug în el avocado, zacuscă sau pastă de hummus.

10. Salată de fructe
Poți face un mix de fructe proaspete din: o banană, o portocală sau o mandarină, dar și puțin grapefruit. Poți adăuga câteva semințe crude pentru a transforma micul dejun într-o masă sățioasă.

11. Terci din ovăz cu fructe și miere
Încearcă terci de ovăz pe care să îl amesteci cu fructe proaspete și cu miere. În locul laptelului poți folosi lapte vegetal din soia sau migdale ori apă.

12. Pastă de masline
Sandvisuri cu pasta de masline si o cana ceai negru cu lapte de migdale. Pasta de masline se prepara din doua sortimente de masline, capere, ulei de masline, usturoi, condimente. Pune toate ingredientele intr-un bol, paseaza-le cu mixerul vertical, adauga condimente dupa gust.

Sursa: libertatea.ro

 

Disclaimer: Orice recomandare medicală sau informație despre sănătate prezentată în acest material are scop informativ. Conținutul, informațiile și materialele acestui website nu au rolul de a înlocui consultarea, diagnosticul și/sau tratamentul medical al unui medic calificat sau al unui alt furnizor de servicii medicale.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *