Dr. Pavel Chirilă: Cum să pregătești cea mai sănătoasă salată de ceapă

Am găsit această rețetă în cartea doctorului Pavel Chirilă – „Nu Hrăni Cancerul!” Apare și pe site-ul Cristelei Georgescu, una din coautoarele acestei minunate cărți.

Nu este o glumă, ci din câte se aude, o salată foarte gustoasă și sănătoasă. Ceapa este un aliment extrem de savuros, dacă știm să-i scoatem în evidență dulceața ei naturală, și totodată un medicament extraordinar de prețios pentru organismul nostru.

Un mod simplu și natural de a-i valorifica proprietățile curative este prepararea ei sub formă de salată crudă. Ceapa ajută sistemul cardiovascular, oasele și țesuturile conjunctive, ne protejează împotriva cancerului, combate bacteriile, scade sau menține glicemia la un nivel optim, ține inflamațiile sub control și implicit bolile cronice.

Salată de ceapă – rețetă

Un secret legat de decojirea cepei: nu despuiați ceapa foarte tare de coji. Se pare că antioxidanții (flavonoidele) pe care ceapa îi conține sunt mai concentrați în straturile imediat următoare de sub coajă exterioară.

De exemplu, o ceapă roșie poate pierde circa 20% din conținutul de quercetină și aproape 75% din conținutul de antociani dacă este supra-decojită.

Ingrediente

• 1-2 cepe
• ulei de măsline
• sare neiodată
• mirodenii opționale: busuioc, oregano sau ienibahar măcinat

Ulei de măsline extravirgin

13

Aurul lichid al Mediteranei – elixir al tinereții și sursă de sănătate.

Pentru sănătatea ta și a familiei tale, alege produse făcute din ingrediente naturale!

Direct de la producător.

Preparare

Puteți folosi ceapă albă sau roșie, sau un amestec din cele două. Curățați cepele de coajă, spălați-le și tocați-le mărunt sau tăiați-le rondele. Puneți-le într-un bol. Frecați-le cu sarea și lăsați-le apoi 10 minute în repaus.

Turnați apoi ceapa într-o sită, deasupra unui bol, pentru a scurge zeama. Adăugați peste ceapă celelalte condimente, dacă folosiți. Stropiți cu puțin ulei de măsline (sau ulei de floarea-soarelui presat la rece). Amestecați ușor și serviți imediat.

Cu siguranță că vă gândiți deja să adăugați și alte ingrediente în această salată, precum roșii, măsline, ardei gras, castraveți, fenicul, ciuperci călite, bucăți de ton, fasole boabe fierte, năut fiert etc. Încercați întâi să vedeți cât de bună este așa, simplă, și apoi mai improvizați dacă simțiți nevoia.

Am văzut în alte rețete că se adaugă și puțin oțet de mere, pentru a obține o salată mai aromată.

Vara, puteți încerca să folosiți ceapă verde în loc de ceapă uscată. Efectul terapeutic va fi mult mai mare!

Surse articol:
1. „Nu Hrăni Cancerul”, Pavel Chirilă, Mădălina Popescu, Cristela Georgescu, Editura Christiana, 2012
2. cristelageorgescu.ro
3. whfoods.com

Sursa: lataifas.ro

Disclaimer: Orice recomandare medicală sau informație despre sănătate prezentată în acest material are scop informativ. Conținutul, informațiile și materialele acestui website nu au rolul de a înlocui consultarea, diagnosticul și/sau tratamentul medical al unui medic calificat sau al unui alt furnizor de servicii medicale.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *