fbpx

Maca și alte pudre sănătoase pe care le poți adauga în dietă, pentru un plus de sănătate

Daca vrei sa adopti o dieta echilibrata, trebuie sa incerci pudrele sanatoase, care ofera nutrienti de pret, precum si un gust bun smoothie-urilor tale.

Pudra de maca
Maca este o excelentă sursă de proteine, fibre, vitamine şi minerale, inclusiv vitamina C, magneziu şi fier. De asemenea, conţine 20 de aminoacizi – inclusiv cei 8 aminoacizi esenţiali – şi o mulţime de fitonutrienţi importanţi pentru sănătatea noastră.
Maca este ușor de inclus în dieta. Poate fi luat ca supliment sau adăugat la piureuri, fulgi de ovăz, produse de panificație, batoane proteice și multe altele.
Maca se găsește cel mai des sub formă de pudră sau pulbere. Doza recomandată este de o linguriță de pudră de maca pe zi (aproximativ 10-15g). Maca se poate consuma amestecată cu apă, în smoothie, sucuri proaspete, iaurt, cafea, ceai, sosuri sau în prăjituri.

Pudra de cacao
Cacaua este mult mai utilizata in Romania decat pudra maca si este cel putin la fel de sanatoasa. Sursa importanta de fibre, dar totodata si de mangneziu, aceasta poate fi un aliat de pret al sanatatii tale. Adauga pudra de cacao in smoothie-uri, dar si in deserturi precum orezul cu lapte de cocos sau grisul cu lapte de migdale.

Pudra matcha
Aceasta pudra de ceai verde este bogata in antioxidanti de pret si are o multime de efecte benefice asupra organismului, incepand de la energizare si pana la combaterea stresului oxidativ. Prepara-ti dimineata un smoothie verde cu legume si verdeturi, pe care sa il completezi cu o lingurita de matcha si vei avea energie pana la orele amiezii.

Pudra de turmeric
Antiinflamator puternic, turmericul contine si minerale si vitamine importante, asa ca vei avea numai de castigat de pe urma acestuia. Poti adauga turmeric in orice bautura preparata, incepand de la smoothie pana la ceai.

Polen de albine
Bogat in proteine, vitamine din complexul B si alti nutrienti importanti, polenul de albine accelereaza arderea grasimilor si fortifica totodata sistemul imunitar. Daca esti alergic la polen, evita aceasta pudra.

Spirulina
Obtinuta din alge, spirulina contine de 10 ori mai mult fier decat spanacul, dar si proteine si vitamina A in concentratii mari. Imbunatateste reteta smoothie-ului tau cu spirulina si vei avea numai de castigat. Conține cantități mari de vitamina A, K1, K2, B12, fier și crom. De exemplu, 3 g de spirulină furnizează mai mult betacaroten decât morcovii, mai mult fier decât spanacul, mai mulți antioxidanți decât afinele. Furnizează 8 aminoacizi exogeni care nu pot fi produși de corpul nostru.
Alte beneficii ale spirulinei includ susținerea, printre altele menținerea unei greutăți corporale adecvate, niveluri adecvate de zahăr din sânge, întărirea părului, pielii și unghiilor și multe altele.

Pudra de acai
Fructul de acai a fost pretuit din timpuri stravechi de populatia amazoniana, pentru beneficiile asupra starii de sanatate si pentru gustul sau unic.
Acai este o sursa extrem de importanta de antioxidanti, grasimi sanatoase, fibre si micronutrienti esentiali. Pulberea de acai este obtinuta prin uscarea prin congelare a fructelor de acai. Astfel, proprietatile fructelor sunt pastrate aproate integral.
Administrarea a 1-3 lingurite de pulbere de acai in shake-ul preferat, bautura preferata sau chiar in apa aduce un aport semnificativ de nutrienti organismului. Pentru cei cu probleme de obezitate, pulberea de acai ajuta la arderea grasimilor in mod natural, rezultand scaderea in greutate.

Pudra proteica din seminte de in
Semintele de in contin o cantitate mare de acizi grasi Omega 3, care sustin sanatatea inimii, dar si dezvoltarea si functionarea creierului. Aroma acestei pudre este similara gustului de nuca. Gustul pudrei de in se completeaza foarte bine cu cel de banana, asa ca poti combina aceste doua ingrediente intr-un smoothie.

Sursa: doc.ro

Disclaimer: Orice recomandare medicală sau informație despre sănătate prezentată în acest material are scop informativ. Conținutul, informațiile și materialele acestui website nu au rolul de a înlocui consultarea, diagnosticul și/sau tratamentul medical al unui medic calificat sau al unui alt furnizor de servicii medicale.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *